Suomen Reumaliitto

Suomen Reumaliitto on tietoa, vertaistukea ja toimintaa tarjoava valtakunnallinen yhteisö kymmenille tuhansille reuma- ja muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastaville. Toimivat myös kansanterveys-, potilas-, vammais- ja liikuntajärjestönä. Järjestöön kuuluu 138 jäsenyhdistystä, jotka ovat yhdessä 30 000 jäsenen vankka yhteenliittymä. Reumaliitto on yksi maamme vanhimmista kansanterveysjärjestöistä, se on perustettu vuonna 1947.

Työ on asiantuntevaa ja yhteiskunnallisesti vaikuttavaa.

Reumaliitto palvelee myös sairastavien läheisiä, terveydenhuollon ammattilaisia ja tuki- ja liikuntaelinterveystietoa tarvitsevia.

Kansanterveysjärjestönä Reumaliitto tarjoaa tietoa tuki- ja liikuntaelinterveydestä koko väestölle ja innostaa ihmisiä pitämään hyvää huolta tuki- ja liikuntaelimistöstään terveellisin elämäntavoin.

He vaikuttavat yhdessä kansalaisjärjestön lasten, nuorten ja aikuisten sairastavien hyvän hoidon, kuntoutuksen ja sosiaaliturvan takaamiseksi, jotta kaikilla olisi turvallista sairastaa.

Reumaliitto järjestää monenlaista koulutusta, tapahtumaa ja toimintaa pitkin vuotta. Pääset tutustumaan heidän tapahtumakalenteriin tästä