Reumaliiton Reumatroppi-hankkeessa tutkitaan, etsitään ja kokeillaan erilaisia lääkkeettömiä keinoja, "troppeja", ikääntyvien reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden henkilöiden hyvinvoinnin edistämiseksi.

Reumatroppi on STEA:n rahoittama kolmivuotinen hanke, joka käynnistyi maaliskuussa 2020. Reumatroppi-hankkeella pyritään lisäämään ikääntyvien reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden henkilöiden hyvinvointia ja kykyä pärjätä oman sairautensa kanssa. Tavoitteena on aktivoida ryhmätoimintaan osallistujia ja parantaa heidän osallisuuttaan, toimijuuttaan ja elämänlaatuaan.

Lue lisää hankkeesta täältä.

Reumatroppi pyörähti käyntiin Turun seudulla viime keväänä. 10 tapaamiskerranaikana ehdimme vierailla mm. Turun pääkirjastossa, kasvitieteellisessä puutarhassa ja apteekkimuseossa. Ryhmän vieraana kävi ammattivalmentaja kertomassa ruokavalion ja omantasoisen liikunnan merkityksestä. Lisäksi teimme erilaisia tehtäviä, visailimme musiikin parissa, nauroimme ja nautimme toistemme hyvästä seurasta. Kevään ryhmätapaamiset
huipentuivat osallistujien toiveesta yhteiseen piknikristeilyyn.

Turun seudun Reumayhdistys ry:n toinen Reumatroppi-ryhmä  käynnistyy  torstaina 29.9.2022.

Ryhmään ovat kaikki tervetulleita ikään tai kuntotasoon katsomatta. Ryhmä kokoontuu n. 10 kertaa ja on osallistujille maksuton. Ryhmätoiminnan sisältö suunnitellaan yhdessä ryhmäläisten kanssa olemassa olevan rungon pohjalta. Ensimmäisellä kerralla kokoonnumme yhdistyksen toimitiloissa klo 16.30. Voit osallistua ryhmään vaikka, et olisi ensimmäisellä kurssilla ollut mukana.

Tärkeimmät työvälineet ryhmässä ovat omantasoinen liikunta, mielekäs kulttuurin harrastaminen, luonnosta nauttiminen sekä hyvät elämäntavat. Tavoite on kannustaa toinen toistamme kohti jokaisen omia tavoitteita rennosti ilon kautta.

Ota haaste vastaan ja lähde rohkeasti mukaan luomaan itsellesi uusia kokemuksia.

Lisätietoja ohjaajilta:

Saana 050 518 1774

Marjo 0400 824 868

Ilmoittaudu mukaan ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠20.9.22 mennessä

Reumatroppia Turun seudulla on Facebook-ryhmä, jossa pääset kosketuksiin hankkeen kanssa omalta kotisohvalta. Tavoitteemme on innostaa kaikkia parempaan elämään pienillä teoilla, vertaistukea ja -toimintaa unohtamatta. Reumatroppia Turun seudulla -ryhmästä saat mm. vinkkejä ja ideoita omatoimiseen puuhasteluun sekä tietoa Reumaliiton Reumatroppi-hankkeen tapahtumista. Tulethan sinäkin mukaan jakamaan ja iloitsemaan omia ja toisten kokemuksia.

Facebook ryhmään liittyminen ei velvoita sinua osallistumaan varsinaiseen Reumatroppi ryhmään.